صفحه اصلی / پروژه‌های تمام شده / مطالعات مرحله اول احداث خط تراموا در کلانشهر شیراز
مطالعات مرحله اول احداث خط تراموا در کلانشهر شیراز - تصویر 1

مطالعات مرحله اول احداث خط تراموا در کلانشهر شیراز

1398/03/01
خطوط ریلی و مسیر


مطالعات مرحله اول احداث خط تراموا در کلانشهر شیراز

 نام کارفرمای اصلی

 معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز / شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه

نوع خدمات

طراحی و مطالعات

نوع قرارداد پیمانکار

به روش سه عاملی

 مبلغ قرارداد (میلیون ریال)

3،138

 زمان شروع

1398/02

زمان اتمام

1398/12


مشخصات و ویژگی‌ها:

مطالعات طراحی تراموای شهر شیراز بعنوان یکی از مودهای جدید در سیستم‌های حمل و نقل شهری در سال 98 در این مهندسین مشاور انجام گردید. در اثر مطالعات انجام شده خط تراموای شیراز، یک ساختمان دپو تعمیراتی و دو توقفگاه قطار طراحی شده است.

بر اساس مطالعات دپوی خط تراموای شهری شیراز جهت ارایه خدمات سطح 5 (اساسی) در منطقه احمدی نو و در زمینی به مساحت 2 هکتار جهت 6 رام قطار 32 متری  و در10 ساختمان به مساحت 6 هزار متر مربع دیده شده است . طول ریل گذاری در دپو حدود 1.5 کیلومتر و دارای 11 سوزن می‌باشد.

در این دپو علاوه بر ساختمان‌های تعمیرات، سالن شستشوی اتوماتیک، سالن تراش چرخ، مراکز تامین توان (TPS وLPS) و...، ساختمان‌های کنترل و پشتیبانی خط (OCC)، استراحتگاه راهبران قطارها، مرکز اداری و...، لحاظ گردیده است.

همانگونه که گفته شد خط تراموای شیراز دارای دو توقفگاه بوده که یک توقفگاه در منطقه سعدیه و یک توقفگاه در منطقه دستغیب می‌باشد. بر اساس مطالعات، پارکینگ سعدیه در زمینی به مساحت 5000 مترمربع جهت توقف 4 رام قطار با طول ریل‌گذاری 600 متر و دارای 4 سوزن می‌باشد. همچنین پارکینگ دستغیب در زمینی به مساحت 2700 مترمربع جهت توقف 5 رام قطار با طول ریل گذاری 500 متر و دارای 3 سوزن می‌باشد.



کمی منتظر بمانید...