مطالعات مرحله اول احداث خط تراموا در کلانشهر شیراز | |
نام کارفرمای اصلی | معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز / شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه |
نوع خدمات | طراحی و مطالعات |
نوع قرارداد پیمانکار | به روش سه عاملی |
مبلغ قرارداد (میلیون ریال) | 3،138 |
زمان شروع | 1398/02 |
زمان اتمام | 1398/12 |
مشخصات و ویژگیها:
مطالعات طراحی
تراموای شهر شیراز بعنوان یکی از مودهای جدید در سیستمهای حمل و نقل شهری در سال
98 در این مهندسین مشاور انجام گردید. در اثر مطالعات انجام شده خط تراموای شیراز، یک ساختمان دپو تعمیراتی و دو توقفگاه قطار طراحی شده است.
بر اساس مطالعات
دپوی خط تراموای شهری شیراز جهت ارایه خدمات سطح 5 (اساسی) در منطقه احمدی نو و در
زمینی به مساحت 2 هکتار جهت 6 رام قطار 32 متری
و در10 ساختمان به مساحت 6 هزار متر مربع دیده شده است . طول ریل گذاری در
دپو حدود 1.5 کیلومتر و دارای 11 سوزن میباشد.
در این دپو
علاوه بر ساختمانهای تعمیرات، سالن شستشوی اتوماتیک، سالن تراش چرخ، مراکز تامین
توان (TPS وLPS) و...، ساختمانهای کنترل و پشتیبانی خط (OCC)،
استراحتگاه راهبران قطارها، مرکز اداری و...، لحاظ گردیده است.
همانگونه که گفته شد خط تراموای شیراز دارای دو توقفگاه بوده که یک توقفگاه در منطقه سعدیه و یک توقفگاه در منطقه دستغیب میباشد. بر اساس مطالعات، پارکینگ سعدیه در زمینی به مساحت 5000 مترمربع جهت توقف 4 رام قطار با طول ریلگذاری 600 متر و دارای 4 سوزن میباشد. همچنین پارکینگ دستغیب در زمینی به مساحت 2700 مترمربع جهت توقف 5 رام قطار با طول ریل گذاری 500 متر و دارای 3 سوزن میباشد.