فاکتور / پارامتر مشخصات نام پروژه ایستگاه L2 اصفهان کارفرما سازمان قطار شهری اصفهان و حومه مشخصات کارفرما آدرس وب سایت: https://ghatarshahri.isfahan.ir/ ایمیل: info.metro@isfahan.ir شماره تماس: 3134358410 0098 شماره قرارداد 96/125 نوع قرارداد طراحی و ساخت (دو عاملی) روش اجرا ایستگاه زیرزمینی ترکیبی به روش بالا به پایین (Top and Down) شامل : شمع و ریب، ناتم، شمع سکانتی با مهاربند قطری تاریخ شروع 31/05/1396 تاریخ پایان در حال اجرا مدت زمان پروژه در حال اجرا مشخصات کلیدی پروژه · ساختار هندسی مرکزی = سه طبقه زیرزمینی با سقف سه قوسی و عرض 35 متر · زیرزمینی ترکیبی بالا به پایین شامل : شمع و ریب گالری های تجهیزاتی در طبقه تیکت هال ، ناتم برای گالری میانی تردد مسافر طبقه تیکت هال، شمع سکانتی با مهاربند قطری برای اجرای طبقات تکنیکال و سکو · روباره = 8 متر · سازه نگهبان طبقه تیکت هال = شمع و ریب، فریم طاق · سازه نگهبان طبقه تکنیکال و سکو = شمع سکانتی دستگاهی به همراه استرات قطری · ابعاد حفاری طبقه تیکت هال = 35 متر عرض و 9.25 متر ارتفاع · ابعاد حفاری طبقه تکنیکال و سکو = 22.5 متر عرض و 16.30 متر ارتفاع · عرض سکو = 7.40 متر · دهانه مفید طبقه تکنیکال و سکو = 21 متر · تعداد ریب اجرا شده = 110 · تعداد شمع مرحله اول اجرا شده = 220 · تعداد شمع سکانتی اجرا شده = 452 · تعداد استرات مورب استفاده شده = 100 · ارتفاع شمع های سکانتی = 16 متر · زمین شناسی محدوده = دوره کرتاسه پایین ( Qm )، واحد های رسوبی · لیتولوژی و واحد زمین شناسی = خاک دانه ریز با میان لایه ای از خاک ماسه ای دانه درشت چالش ها و محدودیت ها · یکی از مهم ترین ریسک های ایستگاه وجود آب زیرزمینی و نحوه مواجه با آن بوده است که به منظور مرتفع نمودن این چالش استفاده از طرح های معماری متداول محدودیت های فراوانی را ایجاد نموده است · جانمایی ایستگاه در بافت میراثی و تاریخی 8 بهشت و لزوم اجرای زیرزمینی ایستگاه · مواجهه با آب زیرزمینی و عدم امکان پمپاژ به دلیل نزدیکی به آبخوان و تراوایی بالای خاک درشت دانه · محدودیت تراز خط به دلیل عبور تونل خط 2 با فاصله 4 متری از زیر تونل خط 1 · خصوصیات مکانیکی ضعیف خاک محل احداث ایستگاه · عرض 7 متری سکو و دهانه 22 متری طبقه سکو به دلیل تبادلی بودن ایستگاه و پیشبینی تراکم مسافری · لزوم رعایت برنامه زمانبدی در روش اجرای ایستگاه و تامین امکان عبور دستگاه حفار تونل از سکوی حفاری شده شرح خدمات انجام شده · گردآوری اطلاعات و انجام مطالعات پایه · بررسی و شناسایی های کلی کالبدی و ضوابط و مقررات · بررسی و مطالعه در مورد مصالح ساختمانی و روش های ساخت · بررسی سیستم تأسیساتی و تجهیزات مورد نیاز · برنامه ریزی کالبدی · تهیه طرح شماتیک و تهیه گزارش · مطالعات فاز 2 شامل معماری ، سازه ، تاسیسات برقی و مکانیک · نظارت بر نصب و قرائت ابزار دقیق و تحلیل نتایج ابزار دقیق راه حل های نوآورانه جهت مقابله با موانع · به منظور مواجه با ریسک ژئوتکنیکی ساختگاه مشتمل بر بالا بودن تراز آب زیرزمینی و خاک با خصوصیات، ضعیف، از ترکیب سازه های نگهبان مختلف برای تأمین پایداری ایستگاه در حین اجرا استفاده شده است · طراحی ایستگاه زیرزمینی تبادلی در بافت میراثی اصفهان · طرح ایستگاه به صورت سه طبقه و تجمیع سازه های جنبی با هسته مرکزی ضمن در نظر داشتن اجرای یکپارچه ایستگاه به صورت زیرزمینی · مواجهه با آب زیرزمینی با اجرای دیواره آب بند · ایجاد امکان اجرای دیواره آب بند با شمع های سکانتی دستگاهی · استفاده از ترکیب روش های اجرایی مختلف · جانمایی عمده سازه های جانبی در هسته مرکزی آب بند دستاوردها · طراحی معماری براساس چالش های روش اجرا و ویژگی های ژئوتکنیکی ساختگاه · طراحی توامان معماری، روش اجرا و سازه، روش ساخت ایستگاه به طور هماهنگ با جنبه های معماری همسو می شود و در نهایت منجر به یکپارچگی متقابل و مکمل می شود · توسعه و بکارگیری چارچوبی نوآورانه (الگوی طراحی، ایستگاه سه طبقه با پیکربندی سقف سه قوسی) برای ساخت ایستگاه · این پروژه موفقیت قابل توجهی در به کارگیری تکنیک شمع سکانتی مهار بندی شده به صورت زیرزمینی به عنوان یک اقدام بسیار کارآمد برای ایجاد دیوارهای آب بند و کنترل موثر آن به دست آورد · روش ساخت ایستگاه به ایجاد یک رویکرد معماری منحصر به فرد کمک کرده است، که در آن عناصر معماری به طور یکپارچه با تکنیک اجرا همسو می شوند و در نتیجه یکپارچگی هماهنگ طراحی و اجرا را تضمین می کنند. · اجرای موفقیت آمیز چندین نوع روش حفاری و تکنیک های موثر شامل شمع و ریب، تاپ داون، استرات قطریريال شمع سکانتی مهار بندی شده و روش جدید تونلسازی اتریشی. · اجرای موفقیت آمیز پروژه و ساخت و ساز ایستگاه L2 با سطح مقطع بزرگتر از ایستگاه های معمولی که نیاز به استفاده از تکنیک های پیشرفته و طراحی های متمایز را ایجاب می کند. · اجرای موفقیت آمیز این پروژه ابتکاری در یک بافت تاریخی و زیر آب های زیرزمینی و با در نظر گرفتن نشست های مجاز، با استفاده از ترکیبی از روش های مختلف حفاری، استفاده از شمع های سکانتی مهاربندی شده و استرات قطری محقق شد.
مرداد 1396 ایستگاه متروخدمات مشاوره بهسازی بخشی از نیمه جنوبی خط یک مترو تهران (حدفاصل ایستگاه شوش تا ایستگاه علی آباد) نام کارفرمای اصلی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه نوع خدمات مشاور کارفرما نوع قرارداد پیمانکار - مبلغ قرارداد (میلیارد ریال) 4 زمان شروع 1401/12/13 درصد پیشرفت %0
1401/12/13 ایستگاه متروقرارداد طراحی فاز 2 ایستگاه بلوار آفرینش (F 3 ) خط 3 قطار شهری شیراز نام کارفرمای اصلی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز نوع خدمات طراحی نوع قرارداد پیمانکار به روش سه عاملی مبلغ قرارداد (میلیون ریال) 8500 زمان شروع 1401/09/25 درصد پیشرفت %37
1401/09/25 ایستگاه مترومطالعات مرحله دوم اتصال توسعه جنوبی خط 6 متروی تهران به سمت خط 1 و ایستگاه راه آهن شهر ری نام کارفرمای اصلی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) نوع خدمات مطالعات مرحله دوم نوع قرارداد پیمانکار - مبلغ قرارداد (میلیون ریال) 12.657 زمان شروع 1400/10/08 درصد پیشرفت 0%
1400/10/08 ایستگاه مترومطالعات اتصال خط 3 به بیمارستان حکیم و طراحی پایه دپوی تجمیعی خط 3 و خط 11 نام کارفرمای اصلی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) نوع خدمات مطالعات مرحله اول نوع قرارداد پیمانکار طرح و ساخت (EPC) مبلغ قرارداد (میلیون ریال) - شروع زمان 1400/09/03 درصد پیشرفت 23%
1400/09/03 ایستگاه مترونظارت بر عملیات اجرایی سازه نگهبان، خاکبرداری و سازه هسته مرکزی و سازه های جانبی ایستگاه نقش جهان (M2) خط 2 قطار شهری اصفهان نام کارفرمای اصلی سازمان قطار شهری اصفهان و حومه نوع خدمات نظارت نوع قرارداد پیمانکار به روش سه عاملی مبلغ قرارداد (میلیارد ریال) 86 زمان شروع 1400/09/27 درصد پیشرفت 0%
1400/09/27 ایستگاه مترومطالعات امکان سنجی و طراحی مجتمع ایستگاهی میدان سپاه نام کارفرمای اصلی شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی متروی تهران و حومه نوع خدمات مطالعات امکانسنجی و طراحی نوع قرارداد پیمانکار - مبلغ قرارداد (میلیون ریال) ۴۴۳۵ زمان شروع 1400/02/19 درصد پیشرفت %100
1400/02/19 ایستگاه متروخدمات بازنگری و تکمیل طراحی فاز یک ایستگاه بیمارستان حکیم (منطقه 18 شهرداری تهران) نام کارفرمای اصلی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) نوع خدمات مطالعات مرحله اول نوع قرارداد پیمانکار EPC مبلغ قرارداد (میلیون ریال) 7974 زمان شروع 1400/02/11 درصد پیشرفت %50
1400/02/11 ایستگاه متروخدمات بازنگری مطالعات، طراحی، نظارت کارگاهی و عالیه عملیات اجرایی ایستگاه میدان نماز متروی تهران-اسلامشهر نام کارفرمای اصلی شهرداری اسلامشهر- سازمان مدیریت حمل و نقل ریلی نوع خدمات بازنگری مطالعات،طراحی، نظارت کارگاهی و عالیه نوع قرارداد پیمانکار به روش سه عاملی مبلغ قرارداد (میلیون ریال) 103.506 زمان شروع 1400/07/11 درصد پیشرفت %78
1400/07/11 ایستگاه مترونظارت بر اجرای ایستگاه مترو ماموت با قطعات بتنی پیشساخته (در مسیر مترو کرج-هشتگرد) نام کارفرمای اصلی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد نوع خدمات خدمات نظارت کارگاهی و عالیه نوع قرارداد پیمانکار سه عاملی مبلغ قرارداد (میلیون ریال) 10000 زمان شروع 1400/07/01 درصد پیشرفت %30
1400/06/01 ایستگاه مترونظارت بر عملیات اجرایی سازه نگهبان، خاکبرداری و سازه هسته مرکزی و سازه های جانبی ایستگاه میدان امام حسین (L2) خط 2 قطار شهری اصفهان نام کارفرمای اصلی سازمان قطار شهری اصفهان و حومه نوع خدمات نظارت نوع قرارداد پیمانکار به روش سه عاملی مبلغ قرارداد (میلیارد ریال) 75 زمان شروع 1399/05/13 درصد پیشرفت 5%
1399/05/13 ایستگاه مترومطالعات و طراحی مراحل اول و دوم ایستگاه های میدان امام حسین (ع) و حافظ خط 2 قطار شهری اصفهان و حومه نام کارفرمای اصلی سازمان قطار شهری اصفهان و حومه نوع خدمات طراحی و مطالعات نوع قرارداد پیمانکار - مبلغ قرارداد (میلیون ریال) 8399 زمان شروع 1396/05/31 درصد پیشرفت 95%
1396/05/31 ایستگاه متروخدمات مشاور کارفرما در کارهای طرح و ساخت خط 2 قطار شهری شیراز نام کارفرمای اصلی سازمان قطار شهری شیراز و حومه نوع خدمات مشاور کارفرما نوع قرارداد پیمانکار به روش EPC مبلغ قرارداد (میلیون ریال) 84.994 زمان شروع 1393/02/01 درصد پیشرفت 70%
1393/02/01 ایستگاه مترونظارت کارگاهی و عالیه تونل مکانیزه و ایستگاه های قطعه جنوبی خط 6 متروی تهران نام کارفرمای اصلی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه نوع خدمات نظارت نوع قرارداد پیمانکار نظارت به روش سه عاملی مبلغ قرارداد (میلیون ریال) 150.000 زمان شروع 1393/01/23 درصد پیشرفت 90%
1393/01/23 ایستگاه مترو